Διατροφή και Υγεία

00b6522c000b356d44948b0743e33854

Ο συνδυασμός των παίζει σπουδαίο ρόλο για τη διατήρηση της καλής καθημερινής διάθεσης και της υγείας μας γενικότερα. Συνήθως οι περισσότεροι άνθρωποι τρώμε από όλα τα είδη, ανακατεμένα, στην κυριολεξία ό,τι βρούμε μπροστά μας. Μετά από λίγες ώρες όμως, αισθανόμαστε αδιαθεσία.

Τις περισσότερες φορές δεν προλαβαίνει να περάσει αυτή η αδιαθεσία και το ξαναρίχνουμε πάλι στην ποικιλία των φαγητών, με την ίδια βουλιμία. Αυτό συνεχίζεται μια ολόκληρη ζωή γιατί αγνοούμε τη σπουδαιότητα των συνδυασμών και γιατί δεν μάθαμε να εξουσιάζουμε τη λαιμαργία μας.

Με βάση την κατηγορία που κατατάσσονται τα τρόφιμα (φρούτα, λαχανικά, δημητριακά κλπ) πρέπει να έχουμε υπόψη μας συγκεκριμένες βασικές αρχές, για τους συνδυασμούς μεταξύ τους. Γενικά η συμβουλή να τρώμε λίγες και απλές τροφές κάθε φορά, να μην μπλέκουμε φρούτα και γλυκά μαζί με το φαγητό μας, στις περισσότερες περιπτώσεις μπορεί να αποδειχθεί η λύση του προβλήματος.

Ο σωστός συνδυασμός τροφών είναι βασικός παράγοντας για να επιτευχθεί η πέψη και να πάρουμε τα ωφέλιμα για τον οργανισμό θρεπτικά συστατικά. Τι πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν σας;

  • Το πολύ νερό κατά τη διάρκεια των γευμάτων μειώνει τα γαστρικά υγρά και επιβραδύνει την διαδικασία της πέψης. Πιείτε πριν το γεύμα ή μια ώρα μετά το γεύμα. Ενυδατώνετε τον οργανισμό καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας.
  • Ένα μπολ ωμών πράσινων λαχανικών θα πρέπει να καταναλώνεται με κάθε γεύμα, για καλύτερη απορρόφηση των πρωτεϊνών και των υπολοίπων θρεπτικών συστατικών.
  • Αν βράζετε τα λαχανικά είναι προτιμότερο να το κάνετε στον ατμό και για λίγη ώρα για να μην χάνονται τα ένζυμα.
  • Τα φρούτα καλό είναι να μην καταναλώνονται με το φαγητό, αλλά μία με δύο ώρες πριν ή μετά το γεύμα.
  • Μην συνδυάζετε γλυκά με ξινά φρούτα.
  • Τα όσπρια συνδυάζονται με σαλάτες, τυρί ή ελιές, χωρίς ψωμί.
  • Ο συνδυασμός οσπρίου- ρυζιού (π.χ. φακόρυζο) μας δίνει υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη (για τους χορτοφάγους).
  • Οι αμυλούχες τροφές, τα φρούτα και τα λαχανικά πρέπει ν΄ αποτελούν τη βάση της διατροφής μας.
  • Σε μικρή ποσότητα συνδυάζονται τροφές από όλες τις ομάδες τροφίμων ανάλογα με την ανεκτικότητα του γαστρεντερικού συστήματος, αλλά να προτιμηθεί οι αμυλούχες τροφές να συνδυάζονται με λαχανικά και οι πρωτεΐνες επίσης με λαχανικά και λιγότερο άμυλο.
  • Σχετικά με τους συνδυασμούς των τροφών είναι αναγκαίο να έχουμε υπόψη μας και τα εξής: Γενικοί κανόνες συνδυασμών, που να εφαρμόζονται σε όλους δεν ισχύουν. Κάθε οργανισμός είναι και μια ειδική περίπτωση και πρέπει να καταλάβουμε από τις αντιδράσεις του οργανισμού μας, τί μας ταιριάζει περισσότερο και τί οχι.
  • Καλύτερα να τρώμε μικρές ποσότητες και πιο συχνά, παρά λίγες φορές μεγάλες ποσότητες, με αποτέλεσμα να προκαλείται αδιαθεσία, γιατί δυσκολευόμαστε να χωνέψουμε. Φρούτα και άλλες ωμές τροφές, μπορούμε να τα καταναλώνουμε κάθε 3-4 ώρες περίπου.
  • Στο θέμα των συνδυασμών των τροφών, ισχύει ότι πρέπει να τρώμε μαζί μερικές βασικές τροφές (ζεύγη τροφών), για να παίρνουμε όλα τα συστατικά όπως π.χ όσπρια με δημητριακά και τυρί. Αν την ανάμιξη αυτή την επιτρέπει το στομάχι μας, μπορούμε να την ακολουθήσουμε, αν όμως προκαλείται δυσπεψία να την αποφεύγουμε.
  • Επίσης, δεν πρέπει να δίνουμε και μεγάλη σημασία στους συνδυασμούς των τροφών. Όμως, πάντα οι κακοί συνδυασμοί επιφέρουν μια γερή στομαχική κρίση. Επομένως είμαστε υποχρεωμένοι να προσέχουμε πάντα τους συνδυασμούς των διαφόρων τροφίμων και πάνω από τις θεωρίες πρέπει να τοποθετούμε πάντα την πραγματικότητα.
  • Αδυνάτισμα
  • Ψυχολογική Υποστήριξη
  • Βαριατρική Χειρουργική
Τα πιο δημοφιλή...